- 49

Klockan 5 i morse ringde min klocka och jag skuttade glatt upp från sängen. Jag möttes av fågelkvitter och en lätt dimma utanför fönstret. När jag och pappa satte oss i bilen och jag började köra var det som att vara i en annan värld. När man är uppe så tidigt är allt så tyst, lugnt och stilla. Det känns nästan som om man har världen för sig själv. Vi fick se Sverige från en av dess bästa sidor med frostiga ängar och en dimmig soluppgång.
Körningen gick jättebra verkligen, jag var inte ett dugg trött.

Väl på Arlanda fick vi vänta ett tag innan Miranda och Italo hittade oss, för det blev lite missförstånd med terminalerna. Det var helt underbart att se dom igen, bruna och fina. Hela hemvägen berättade dem om allt de varit med om, jättekul att höra. Miranda hade shoppat så jävla snygga kläder, hade ingen aning om att det skulle finnas så mycket fina saker i Thailand. Kvalitén kanske inte är den bästa, men whatever när det ändå var så billigt. Hon hade köpt en skitsnygg svart/vit randig tunika till mig.

Jag har fått världens reslust och ska börja spara pengar så att jag kan åka någonstans i höst. Vill helst till Thailand, men vi får se vart jag hamnar. Fick äntligen mitt lönebesked idag så nu är min ekonomi noga planerad.

Det känns som om jag bara slösar min tid i skolan. Jag vill ge mig iväg så fort jag bara kan, eller åtminstone jobba på dagarna istället för att slösa min tid på totalt värdelösa skitlektioner.

Dagens låt: Modest Mouse - The world at large


Kommentarer
Postat av: you know you love me

Jag vet exakt du menar med värdelös skoltid. LÄNGTAR tills vi möjligtvis köper en lägenhet tillsammans här i sthlm, och jobbar arslena av oss, för att sedan explora världen. SURF

Mirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre! hälsa flatkiD från fatkiD!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback