Jag hatar Borlänge

Något väldigt konstigt hände idag. Jag och min lillebror Kim satt på bussen till Borlänge, och självklart skulle en jävla kontrollant vara på den.  Jag har aldrig vart med om en kontrollant på bussen förut, och nu när det väl var en skulle vi såklart bryta mot bussreglerna.
I början var han så trevlig så, men när han insåg att vi bröt mot deras lag fick han något mörkt i blicken och jag försökte desperat komma på någon bra anledning.
-Eeehh... vi ska på.. på.. Studiebesök! Det gjorde bara saken värre och han upprepade med sin läskiga alkis-röst: Läs på busskortet, vad står det där? Vad står det? Det står något obehagligt va? Något som kommer kosta er dyrt.
Jag  blev allt emr irriterad och såg framför mig hur jag skulle vara fattig resten av månaden och inte ha något busskort. Men jag kopplade på min charm och övertygade honom om att vi verkligen inte kände till reglerna och att vi aldrig skulle göra om det. Som tur var föll han för min charm men gav oss en sträng varning och beordrade oss att gå fram till chauffören och köpa nya bussbiljetter. Så jag och Kim lydde honom och skyndade oss skamset fram och köpte nya biljetter.
När vi skulle gå tillbaka till våra säten sa kontrollanten: Trevlig helg, och log elakt mot oss. Tack detsamma sa jag och log sockersött  medan jag tänkte något helt annat.

Jag och Kim kommer att resa med tåg i fortsättningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback