Palatset

Igår fick vi påsklov vilket självklart skulle firas med fest, så jag drog med mig (tvingade) Malin att följa med på förfest hos min älskade frisör Erika som fyllde 18 i måndags. Hos Erika var alla helt galna och bra mycket fullare än mig och Malin. Vi fick en jättegod tårta och försökte dansa lite i den överbefolkade lilla ettan. Alla tjejerna som var där skulle på palatset så vi bestämde oss för att vi helt enkelt måste dit.
Jag hade snott syrrans legg så för mig var biffen fixad (för kvällen var jag 21 år och såg ut som Harry Potter med min listiga förklädnad.)
Eftersom Malin inte fick tag i något legg skulle vi försöka få in henne ändå. Jag som tycker sådant är grymt pinsamt blev rätt nervös och när det var vår tur i kön traskade den lugna Malin in som om hon aldrig gjort annat och "försökte hitta sitt legg". Hon segade sig som fan och bromsade ner hela kön jättemycket. Långsamt grävde hon i väskan och gick igenom alla sina kort. Tillslut tröttnade vakten rejält och frågade:
- men när är du född då!?
- 82!
- Ja men gå in då! sa han och började flina.

Jag trodde Malin fått tillfällig sinnesförvirring. Var i helvete kom 82 från?! Men det funkade ju tydligen alldeles utmärkt så jag gled in bakom henne och några andra från förfesten kom också in, så vi var mycket lyckliga när vi trängdes i hissen på väg upp.
Väl där inne träffade jag många jag kände och det var hur kul som helst. När Danne och Fille dök upp blev allt genast mycket roligare. Eftersom jag är  så macho bjöd Danne mig på min första Tequila i baren, det var en klar hit! Det kanske ska bli en tradition det där, att Danne bjuder mig på starka saker? ;P

När det var dags att gå ut och åka hem upptäckte vi att det stod en plastförpackningen med en tårta på bankomaten. Malin blev väldigt fundersam över den där tårtan och vakterna hade kul åt Danne som lutade sig emot den och svamlade om falafel.

Det var en så gott som perfekt kväll måste jag säga.



Kommentarer
Postat av: malin

Tammy, varför tog vi inte med oss tårtan hem? Då hzde vi kunnat käka upp den! Det hade faktiskt varit gott :)

2006-04-13 @ 20:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback