Astronomi

Många stora tankar om universum har cirkulerats runt i många av eleverna i Mp2a's huvuden. Vi har överöst vår stackars lärare med mycket stora och djupa frågor som ingen kan svara på. Och vi blir bara mer förvirrade. Känns som om jag har koll på det som kommer på provet imorgon i alla fall! Phew.

Jag och Pappa har haft världens samtal om universum idag. Det var väldigt givande måste jag säga, det känns mer klart nu. Har fått svar på många djupa funderingar jag burit på under några år av mitt liv.

Igår när jag var ute och sprang stannade jag för att stretcha vid forsen. Där möttes jag av den absolut vackraste bilden i mitt liv. Det var en riktigt mäktig solnedgång och dessutom dimma över vattnet. Det var Så fruktansvärt vackert  att det bara sög andan ur mig. Förtrollande och magiskt. Vad lycklig man blir när man har turen att uppleva dessa tillfällen! Jag stod och drömde ett tag på bron innan jag började skaka av köld och började jogga hemåt igen.

Jag har väldigt bra förutsättningar och lysande utsikter att förverkliga min dröm. Allt jag behöver nu är tur.

Kommentarer
Postat av: My

Vad är det för dröm min sköna?

Vad sas på psykologin?

Jag slår vad om att utsikten var vacker, men inte vackrare än du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback