En märklig dag

Igår var en väldigt konstig dag. Det började på jobbet.

En tant hade gjort en beställning och innan hon skulle ta emot den gick hon till sin bil och skulle hämta något. Jag stod "tålmodigt" med maten i handen och mutrrade något i stil med "jävla kärring" för att jag fick vänta så länge. När hon tillslut kom tillbaka och hon skulle få sin beställning sa hon: - Vänta lite jag ska bara... och så tog hon fram en stor fet spruta och körde den rätt in i sin mage - till min stora förfäran. Diabetiker, javisst, men brukar man göra det sådär öppet? En del kunder är så jävla konstiga! De vet typ inte hur man ska bete sig. Hur svårt kan det vara att beställa en korv!?

Efter asjobbiga kunder och alldeles för varmt väder var det äntligen dags att cykla hem. Väl hemma fick jag stressa livet ur mig för att hinna med allt innan bussen gick. Så med fräscht hår och en laddad mp3 gick (sprang) jag glatt till bussen och blev bästis med busschauffören.

När jag kom till stan började jag nästan grina. Jag såg otroligt många vackra kläder jag ville ha. Jag har aldrig haft ett sådant starkt ha-begär. Det bara tog tag i mig och handen sökte sig automatiskt ner i väskan efter plånboken. Det var nog det värsta jag varit med om.

Det var inte så hemskt att komma till Borlänge som jag trodde. Funktionärsmötet gick bra och det ska bli väldigt kul. Ikväll ska jag jobba i scenlogerna och serva Patti Smith och Laleh. I går kväll fick jag vara funktionär med Malin, vi fick gå och kolla så staketet var iordning. Vi hade en skitgrym arbetsledare men de andra i gruppen var totalt mongo, förutom två schyssta killar som hade koll på läget.
Vi fick höra att en kille på campingen hade försökt skära ihjäl sig själv. Jag förstår mig inte på det där. Man måste vara totalt sinnesrubbad för att kunna sätta en kniv i sitt eget skinn. Eller bara förtvivlad? Konstigt sätt att visa det på isåfall.

Jag och Malin cabbade hem i natten i hennes söta lilla Peugeot. Vi lyssnade på gamla Limp Bizkit låtar och njöt.

Dagens låt: Bob hund - Mer än så kan ingen bli

Kommentarer
Postat av: Bella.

Läskigt fan det där med tanten! :O

Postat av: You know you love me

hHahahahahahahahahahahahahahah!! Skulle velat vara med på alal sakerna! Förutom Cuttaren!

2006-07-09 @ 01:45:43
URL: http://murdle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback