Friluftsliv, hell yeah!

Oj, jösses vilken helg!

Jag kände mig mycket bättre på morgonen igår och solen sken vilket gör under för min hud, så en glad Malin i gul/blå Dalregementet-dräkt plingade på min dörr med skidorna i högsta hugg. Efter att vi packat ner mycket fika och krånglat en bra stund med mina skidor var det dags att ge oss iväg. Det blev en svettig och utmattande tur till Pumpen med tung snö och vingliga ben, men hey we made it!
När vi väl började åka i elljusspåret visade det sig att längskidåkning är bra mycket jobbigare än vad man tror. Några fikaraster och pustanden senare kom vi fram till mördarbacken. När jag såg hur brant den var och hur mycket den svängde och hade sig insåg jag att det kunde bli min död. Jag bet ihop och började sakta glida ner för backen. Det gick bara fortare och fortare, sen kom en sväng och jag bara väntade och förberedde mig på smällen och BANG där hade jag gjort en snygg kullerbytta med skidorna spretandes åt alla håll och ett moln av snö över mig. Hysteriskt skrattande lyckades jag komma upp på skidorna igen och medan jag stod och borstade av snön ser jag hur en 8-årig kille i orangedräkt komma seglandes förbi mig och klara backen som om det vore det lättaste i världen. Jag såg med förakt på den oranga lilla idioten när han med stor lätthet gled vidare.
Nu var det Malins tur och jag hoppades lite att hon också skulle ramla så jag slapp känna mig så dålig. Givetvis hade jag rätt. På exakt samma ställe som jag hade vurpat på ramlade malin och gled ca 2 m på magen. En mycket rolig syn som tröstade mig lite (;
Men vad är en skidåkning utan en vurpa? Nej just det, ingenting!

Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Malin. Vi packade på oss sjukt mycket kläder och gjrode oss klara för en skotertur. Vi åkte runt i skogen på hemliga vägar och ut på isen en sväng. Vi körde även upp till Källviksbacken och fastnade i en stubbe. Det var min första sktertur och det var verkligen sjukt roligt. Jag satt och skrattade och pep förtjust som ett litet barn bakom Malin (;
Efter en skön dusch och en supergod middag med mycket vitlök gjorde vi oss klara för en fest i gruvstugan. Vi borde ha lyssnat på allt som sa emot oss: Bussen som körde förbi oss, den bitande kylan och bristen på alkohol för festen sög enormt mycket och vi stack därifrån nästan så fort vi kommit in genom dörren.
Efter bitande kyla kom vi hem till Malins underbara hus, kröp ihop oss i soffan emd långkalsonger och Helly Hansen tröjor på oss (Malins familj har en samling! (; ) Som underhållning hade vi O.C och tilltugget blev tårta, popcorn, godis, kexchoklad, mackor och loka. mums!

Idag har jag fortsatt mitt nya liv som friluftsfantast och följt med en överlycklig pappa ut på långfärdskridskor. Även fast det var första gången var jag en naturbegåvning och vi hade en jättehärlig och kul stund i solskenet på isen.

Mitt sportlov har varit toppen och jag lyckades smälla ihop alla sportigheter udner de sneaste dagarna, way to go Tammy!

    
Bambi på hal is? Otroligt heta bilder (;

Kommentarer
Postat av: My

You're so damn hot!

Postat av: My

Antog att det var du som hade svarat i min blogg så du får ändå svar, även om det inte var du!

Det är ett märke som heter Primpo, ganska dyrt, men du har ju cash! Finns på shopintuition.com

2006-03-06 @ 13:37:33
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: Alexander

Har du blivit värsta friluftsmänniskan nu? Låter rätt farligt tycker jag nog. Fina röda kinder hade du i alla fall! haha. =)

2006-03-09 @ 15:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback