Roadtrip

Igår kväll kom Erik, Hanna och Piute och kidnappade mig ut på äventyr! Vi kom på att vi behövde picknick, så vi åkte till vårt kära Statoil i Borlänge där vi mötte en massa gangsters som stod och pumpade musik och såg allmänt skabbiga ut. Usch!  Efter att vi köpt kakor, muffins, chips och pucko skulle vi försöka hitta ett bra picknickställe. Hanna var sugen på att vandalisera så hon tyckte vi skulle hoppa upp på nåns tak. Jag kände för att skrämma skiten ur mig själv, så vi körde rätt ut i ingenstans och höll på att köra över en hare. Jag var rejält uppskrämd eftersom vi pratat om spöken och otäcka saker så jag var på helspänn.  Vi körde förbi nåt superläskigt ställe som såg ut att vara hämtat ifrån en skräckfilm. Helt plötsligt fick vi syn på en vit häst i nån gammal hage mitt i mörkret och jag blev livrädd, jag trodde det var en isbjörn eller kanske snömannen.  Jag hade många konstiga skräckfilmsfantasier och syner och  bara väntade på att något hemskt skulle inträffa.

På något konstigt sätt kom vi ut på vägen där vår gamla veterinär har sin klinik och sen körde vi runt hela Borlänges flygplats. Vi mötte många fler harar och läskiga gubbar vid elstationer innan vi bestämde oss för att köra in mot vassbo och äntligen äta vår picknick. Det var en mycket läskig upplevelse och jag bara väntade på att få se något ovälkommet stirra rakt in på mig genom fönstret med stora, gula ögon. Vi klarade oss som tur var helskinnade därifrån och begav oss mot Jet i Falun för att tanka. Jag och Hanna gick en bit ifrån bilen och pratade lite och när jag på skoj sa "Jag lovar att det är här i Falun som vi kommer att bli överfallna och inte i Blg" Och 2 sekunder senare dyker en gubbe upp från ingenstans och vi blir hysteriska och hopp/springer några meter innan vi lugnar ner oss och låter den jävla läskiga gubben gå förbi. Han måste trott att vi var sinnessjuka.

Det blev ett stopp vid hoppbackarna för att titta på utsikten och jag kunde stolt konstatera var Scandic låg. (haha) Det blev en tur på över 12 mil och En helt otroligt konstig och rolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback