Valborg

En lustig sak med Falun är att varje gång man är på fest och börjar snacka med någon kommer man alltid in på ämnet ridning och hästar. Igår var det jag och Disa som skrattade oss fördärvade åt gamla hästminnen med fjordingen Twinkle.
Våra systrar hade tydligen gjort exakt samma sak när de träffades i Thailand. Twinkle är en riktig rikskändis, han borde bli utnämnd till Faluns Dalahäst.

Kvällens låt: Charlotte Nilsson - take me to your heaven
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I lördags var jag, Malin och Erkz på grillfest i Grycksbo. Vi befann oss mitt ute i skogen, omringade av en massa bönder med flummig dialekt och hb-dunkar. Jag och Malin kände oss ganska uttittade eftersom vi var de enda snygga tjejerna där. De flesta bönderna var åtminstone trevliga och servade oss med allt möjligt vi ville ha. En del bönder var mindre trevliga och borde ta några charm- och vett-och-etikett-kurser. Det fanns ganska många där som såg ut att vara i akut behov av olika kurser.
Vi roade oss med att kolla på Dodgeball i väntan på vår skjuts. När Miranda äntligen ringde och sa att hon var där blev vi ganska lättade. Den mörka skogsvägen vi var tvugna att åka på gav oss kalla kårar. Jag sa att det kändes som om vi var i "Wrong turn" filmen och alla blev plötsligt livrädda.

Som tur var kom vi hem säkert och kunde somna gott i våra sängar.



Kommentarer
Postat av: You know you love me

Sick dude, Sick!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback