Rain on the pretty ones

Varje söndagskväll är likadan. Man sitter för sig själv vid datorn, lyssnar på musik, tar det lugnt och inväntar den nya veckan. Sitter bara där och väntar. Väntar och suckar. Då till slut, knackar det på dörren och Ensamheten kliver in. Jag slänger en blick på klockan och fnyser föraktfullt  "Du är sen." Sedan sitter han där på sängen, ständigt närvarande, iaktar varenda liten rörelse. Han ger sig aldrig, vägrar att lämna mig ifred. Ibland hjälper det att ignorera honom, sätta på hög musik, titta på tv. Men vad hjälper det när det ändå slutar med att jag ligger i min stora säng och ska sova, ensam.
Söndagskvällar är de värsta kvällarna.





Kommentarer
Postat av: Myyyy

soon baby, soon

2006-09-04 @ 15:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback