Midsommar

Fredagen började med att jag, Miranda, Mamma och Pappa åkte på midsommarfirande till Sveden. Där var allt som vanligt. Mysig stämning, gott fika, småbarn överallt, nöjda pensionärer och såklart dans runt stången. Jag, Lovisa och Miranda var med och dansade och röjde på rejält. Eftersom ingen visste hur de traditonella danserna gick hittade vi på egna snygga midsommar-moves.

Fram mot kvällen begav jag och Erika oss mot Rättvik för ännu mer traditionellt firande. Men eftersom att Erika ligger i hårdträning och jag var chaffis blev det inget supande för oss.

Vi hade blivit lovade en picnic och sightseeing. Picnincen skedde i oscars kök med en tallrik fil till erika och ett äpple till mig. Inte riktigt som vi hade tänkt oss, men it's okey. Det hade nog inte varit något vidare trevligt ute heller eftersom det spöregnade.
Vi fick oss iaf en fin sightseeing med den duktiga guiden Oscar. Han kan inte ha gjort mycket annat i sitt liv än att plugga på om platserna i Rättvik och deras olika historier.
Efter en snabb visit till stället där hans föräldrar firade, begav vi oss mot en annan fest.

Den här festen visade sig vara en "hattfest". Alla hade olika lustiga hattar på sig. Det var mycket skönt folk där och riktigt rolig stämning. Det var i en lada som själva festen hölls, där det även fanns ett schysst VIP-rum en bit ifrån. Därinne blev vi underhållna med magi-tricks med 5-kronor som försvann mystiskt. När vi tröttnade på att vara där gick vi in till ladan igen och körde igång lite avancerade dance-moves.

Jag och Erika kände oss fulla fast vi var nyktra, när vi dansade omkring och flummade, vi blev helt enkelt väldigt medryckta i stämningen. Vi var dessutom populärast på festen eftersom vi ställde upp som fylletaxi.
När vi kom tillbaka till festen efter en sväng med bilen var det en rolig syn som mötte oss. Alla killar stod i en ring och dansade halvnakna. Vilken himla otur att vi missade det när vi var borta!

Det här har varit den bästa midsommaren jag någonsin haft med sjukt underbara människor.


image222

Erika och jag är påväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback