I want you back.

Jag har nu kommit till ett stadie där jag helt enkelt inte orkar bry mig något mer. Den senaste tiden har jag känt mig riktigt rebellisk och gjort uppror mot allt, bara för att jag kan. Det har tyvärr resulterat i en del otrevligheter, t ex att jag fortfarande har IG i samhällskunskapen (har ca 1 vecka på mig att fixa till det)
I helgen hände även andra saker som bara är ett ytterligare bevis på hur egoistiska och sviniga vi människor är mot varandra och oss själva. Men man ska ju inte ångra det man gjort, det är bara dumt.

Och hur många gånger har jag inte stått och skrikit att man ska leva för stunden och ta vara på de chanser och tillfällen man får? Framtiden är ett senare problem som man får hantera den dagen det kommer.
Jag vill kunna leva mitt liv utan att behöva ångra att jag inte vågat göra saker, eller tagit de chanser jag hade möjlighet till. Jag tänker heller inte ångra felaktiga beslut och dumma saker jag har gjort, för de har alla lärt mig någonting bra som jag vet att jag kommer ha nytta av senare i mitt liv.

Jag vet inte alls vad det är jag egentligen försöker säga med det här inlägget. Försöker jag intala mig själv att det är såhär jag vill leva, försöker jag försvara mig själv eller är det här helt enkelt sanningen? Eller är det bara ännu ett uppror mot allt?

Jag vet inte. Och som sagt; jag bryr mig inte. Jag orkar inte tänka mer. Det enda mitt liv handlar om just nu är att ha riktigt kul och fokusera på studenten, fest och mina vänner.

Det känns som om jag åtminstone kommer att lyckas med det.

Dagens låt: System of a down - Aerials

Kommentarer
Postat av: Malin

Helt rätt TammyT!

Postat av: MICKAN

Jag tror minsann du kommer lyckas med att ha 2 riktigt roliga veckor framöver :) oooh, de kommer bli såå jäkla kul med studenten ! Sen gillar jag också ditt sätt att tänka - framtiden är verkligen ett senare probelm :)

2007-05-29 @ 15:40:41
URL: http://michaelan.blogg.se
Postat av: lovisan

u are so right. fast man måste ju tänka efter FÖRE ibland också. fast inte alla gånger och vi är unga och dumma och DET. det är man bara en gång i livet. hoppas sthlm och kusinfirandet gick finfint och att ni snart är hemma välbehållna. ah saknar er lite smått.

2007-05-31 @ 14:57:18
URL: http://loisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback