Hejdå Falun

Om 12 h sitter jag förmodligen i bilen påväg till buss-stationen. Eller det gör jag, helt säkert. Känns helt sjukt allting. Tänk hur allt blev ändå tillslut. Sedan ca ett år tillbaka var min plan att åka med Lovisa, My och Miranda till Australien. Hjärtat och magkänslan sa nej, jag och My hoppade av. Oslo kändes otroligt lockande, så jag bestämde mig för att det var min nya plan. Malin hade planerat att åka till Dublin sedan ca 2 år tillbaka. Visst åkte hon, men hon ångrade sig ganska snabbt och åkte till Erkz i Oslo för att överaska mig med världens bästa nyhet; Hon skulle flytta med mig till Oslo. Malin kom så småningom hem därifrån och vi började fantisera ihop en fantastisk framtid tillsammans.
Erkz va lycklig över att han skulle få både mig och Malin till sin stad, och jag sa upp mig från jobbet.  Min lycka saknade gränser, Malin skulle finnas med mig! Någonstans här kom Miranda på att hon inte alls ville till Australien. Hon ville till England. Nu var det bara Lovisa kvar som håller fast vid sin Australienresa, (hon åker om några dagar.)
Jag och Malin började tveka lite på Oslo. Vore det verkligen så kul? Det vore ju som att flytta till ett nytt Falun med skyhöga depositionsavgifter och konstigt språk. Dublin kändes frestande... eller..!?  Efter lite beräkningar och funderingar var vi tvärsäkra på att Dublin var vår plan. (här försökte mirre få oss till england, men vi var bestämda på grannlandet)
Men Dublinplanerna gick verkligen inte bra. Det kändes lite som om de flesta motarbetade oss, särskilt från Malins sida. Ett tag såg allt mycket mörkt ut. Jag och Malin var totalt vilsna, vi hade ingen aning om någonting förutom att vi hade varandra.
En dag kom vi plötsligt båda två att tänka på en ny plan; Säsonga i Sälen! Malin sökte en massa jobb medan jag förlitade mig på bra kontakter och tur. Malin visade sig ha valt det smartaste draget. Hon blev uppringd och fixad en intervju som hon självklart glänste på och knep åt sig jobbet hur lätt som helst. Min kontakt visade sig vara av det dåliga slaget, så inte ens turen kunde hjälpa mig den här gången. Jag blev ganska bitter och vägrade sätta min fot på Sälens snöiga berg bland alla fjantiga snow- och skidkillar.
En dag efter vart det klart med boende för mig i Oslo. Det kändes som om det var en mening med allt. Tyvärr var den bittra sanningen omöjlig att undvika, jag och Malin skulle få lov att splittras.

Så, efter många om och men, funderingar hit och dit, vilda idéer och en rejäl dos is i magen slutade allt med att jag åker till Oslo, Malin till Sälen, Miranda till England, Lovisa till Australien och My till Japan. Alla splittras.

Vi hade Hejdå-fest för mig i lördags, alla mina favoritpersoner var här. Det var en totalt fulländad kväll som jag aldrig kommer glömma. Det är er jag kommer tänka på när jag är ledsen. Det är ni som gör mig glad och håller mig klar.  Jag är så otroligt glad över de vänner jag har, ni betyder verkligen allt.

Och Malin. Jag vet inte vad jag ska säga. När jag tänker på att vi kommer att splittras så vägrar jag att ta itu med det och låtsats som om vi nästa vecka kommer at sitta i din lilla bil, påväg till Rättvik eller nåt med "Perfect" och "Calabria 2007" på högsta volym. Vi kommer att vara lika vilda och galna precis som vi alltid är och snacka oavbrutet om vilka svin killar är och hur mycket vi hatar dem, fast vi vet att det är raka motsatsen. Sedan kommer vi att analysera sms, författa mail och hitta på roliga entréer för oss på fester där det råkar vara lite för många killar från samma gäng. Medan vi gör det här kommer vi att klunka i oss hejdlösa mängder rödvin (Självklart inte när vi kör) och mongodansa lite. Några snygga bilder på det här, lite dalmål om trasiga toaletter och vi har en fulländad Malin och Tammy-kväll.
Nej nu kan jag faktiskt inte fortsätta, nu börjar saker bli lite för jobbiga.

Dags att avrunda. Jag kommer fan till och med att sakna etage med sina coola gäng. Stället kommer väl att gå i konkurs när jag drar.

Hejdå Falun, önska mig lycka till på mina nya äventyr i Norge!
Vi ses när vi ses :)

image248
Första Aussie-mötet i Juli

image249
Jag och Malin gör det vi är bäst på - super, planerar och pussas i Korsån


image250
Me and my new Roomie!


Kommentarer
Postat av: MICKAN

jadu, sannerligen har dina planer ändrats, men tänk att nu är du på väg ! fyfan va kul ! hör av dig och berätta hur oslo är & good luck! pusshej

Postat av: mitra

men taaaammmy! jag som tänkte fråga om vi skulle ta o ses nästa helg? typiskt attt jag alltid är så sent ute med allt! :(:( men jag hoppas du får det underbart i oslo och att jag får komma o hälsa på nån gång! :) tycker om staden! puss o kraaam saknar dej!

2007-11-02 @ 17:42:35
Postat av: Mallebralle

men vet du vad, vi kommer fortfarande hata killar som är svin och analysera sms, bara att det kommer ske lite mer digitalt om man säger så, och innan vi vet ordet av det så kommer vi att träffas igen :)

2007-11-03 @ 18:09:11
URL: http://mmmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback