...and I hate that fucker most of all

Jag vaknar kl 10 en lördagsmorgon. Det är inte särskilt vanligt för att vara mig faktiskt. Men idag är en sådan morgon då jag inte behöver gå upp, utan nu har jag satt på musik och ligger i sängen och bara myser. Mycket bra sätt att starta dagen på.

Jag och Malin kände för att fly iväg från civilisationen och alla mobiltelefoner samt internet (facebook var saknad) så vi drog iväg till hennes stuga i Korsån. Där spenderade vi tiden med att njuta av ensamheten, åka på fyrhuling-safari, ta en massa fina höstkort, laga god mat, skratta och självklart hälla i oss lite vin. Det vart en riktigt bra feel good tid, och det var så skönt att ingen kunde kontakta oss på något vis. Om vi ville kontakta någon så fixade vi det själva (gick till en speciell punkt där det fanns mottagning) så nåt fyllesamtal blev väl ringt. Men jag tror att det var ganska uppskattat.

Annars flummade vi mest runt och kom på fula idéer. Vi gick ut och la oss på en grusplan och studerade den oerhört detaljerade och klara stjärnhimlen. Vi fann faktiskt några stjärnbilder (trots att det snurrade lite) Och jag hade turen att se två stjärnfall. Vi får se om det jag önskade går i uppfyllelse då. Kanske om man tror på det tillräckligt mycket?

När vi till slut skulle sova så gick det lite mindre bra för mig. Jag tror att den där snurrande stjärnhimlen hade förflyttat sig in i taket. För jag kan lova att det fanns snurrande stjärnor överallt.
Vi vaknade upp till en av de finaste höstdagarna någonsin. Städade lite, drack kaffe, lyssnade på Felix da housecat. Sedan begav vi oss så småningom därifrån.

Jag är riktigt nöjd. Det är faktiskt inte alla som gör sådana här saker som jag och Malin gör. (tur är väl det kanske...) Men vi trivs, för vi har alltid roligt tillsammans. Vi bekymrar oss inte så värst mycket ifall vi får lite sneda blickar på oss för det kan vi absolut bjuda på. Självklart finns det oändligt mycket annat som vi bekymrar oss om, men vi har förmågan att se över problemen och inta en totalt bekymmerslös sinnesstämning.
För allt löser sig ju alltid i slutändan, inte sant? Det finns en mening med det som händer, och ifall det inte händer så var det nog en mening med det med.

Nu ska vi åka iväg och hälsa på Celina i Gävle. Jag måste ju se hennes place innan jag flyttar. Hoppas vi tar en sväng i valbo också, kanske lunchar på Ikea? Mums.

Ikväll blir det fest igen, utgång på etage. Kom dit vettja.

Dagens låt: Felix da Housecat - Happy hour

   

image246

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Godmorgon! Hoppas du får en bra lördag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback