OK, time for plan B

Det här har varit insikts- och uppenbarelse-veckan. Vissa saker har helt plötsligt blivit löjligt självklara och många planer och drömmar har förändrats drastiskt.

En liten sammanfattning av veckan

Sön/Mån: Jag & Malin har en riktig "prata-ut-kväll" över en låda rödvin. Inser att hon verkligen är en av de människor jag tycker mest om och som jag verkligen bryr mig om. Inser även att det kanske var bra att saker och ting har varit knaggliga mellan oss den här sommaren, eftersom de faktiskt har bidragit till en helt ny nivå på vår vänskapsrelation.  Vi fick även en sista riktigt sjuk festnatt tillsammans med lite äkta quality-time. Minst sagt.
Känns fantastiskt att vi slutar på topp nu när den lilla tossan har flyttat till Dublin.

Tis: Inser att jag inte alls ska till Australien i vinter. Får en stark uppenbarelse av att jag ska flytta till Norge istället och starta upp något nytt där. Allting klaffar. Startar min övertalnings kampanj på att Emma ska med mig. Vi två skulle bli ett radarpar i Oslo. Där finns dessutom Erik. Det säger väl allt?

Ons: Inser att utan mina små spontana äventyr där jag glömmer vardagen totalt och gör precis det som faller mig in, är mycket nödvändiga för min fortsatta eventuella existens. Att bara gasa ifrån allt i hög hastighet på en mörk väg i skogen, med Rufus som spelar hög musik som sällskap, är något som faktiskt får mig att känna mig... nöjd?
Tors: Blir allt mer lockad av Norge. Har bestämt mig helt och hållet att Oslo är mitt nästa mål. Får en uppenbarelse om att jag kommer att vara färdigflyttad inom senast två månader. Inser att det inte är hälsosamt för min klena lilla kropp att sova 8h sammanlagt under två dygn och dricka på tok för mycket kaffe under för kort tid.

Har idag även insett att man verkligen inte kan lita på internetbutiker. Fick hem min beställning från Caliroots idag. Ena tröjan saknades och hade ersatts med en ful T-shirt. Fy fan vad elakt.

Jag har även kommit till insikt med att jag börjar bli gammal. Just nu vill jag bara lämna det här stället, flytta från familjen och leva mitt helt egna liv på något trevligt ställe i Oslo där jag kan stå på egna ben. För varje dag som går känns det som om jag sakta men säkert kvävs, samtidigt som jag balanserar på gränsen från att falla ner i en jävla slentrian och inte kunna ta mig upp igen.

Har kommit underfund med att sommarens känslomässiga kaos har varit en utmärkt träning på att få kontroll över sig själv och sina känslomässiga, inte alltför ofta tama sidor. Känner mig väldigt tillfreds med mitt nya känslokalla lugn som har tagit överhanden. Äntligen!

Helgen ser mycket lovande ut. Imorgon kväll är vi ett gäng på jobbet som jobbar sent, så vi ska ta en riktig utekväll efter jobbet. På lördag ska jag förhoppningsvis träffa Erika, senare på kvällen väntar en överaskningsfest med Cowboy tema för min gamla Chef (Jeanettes morbror Tord). Det kan verkligen bli intressant.

Trots att min kropp är så pass sliten att jag knappt kan ta mig ur datastolen, så är jag helt rastlös och kan inte riktigt sitta still. Jag har många bollar i luften nu och massvis av roliga saker att se fram emot, så nu är saker och ting ganska lovande faktiskt. Det känns verkligen rätt.

Nu ska min kropp få en välbehövlig god natts sömn, det har den förtjänat.

Dagens låt: Say anything - Admit it!!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Gud vilket upppiggande inlägg! ses i mån babe! puss

2007-09-07 @ 07:56:13
Postat av: Pär

Jag är LÄTT på till Oslo =)

Postat av: Malin

Jag har en overaskning till dig for att du ar sa sot. det borjar dra ihop sig.....

2007-09-08 @ 15:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback