Måndag

Igår funderade jag på om jag verkligen ska ta en tripp till Falun om en vecka eller inte. Har jag verkligen nåt att göra där? Visst vore det hemskt kul att hänga med familjen och typ Erika. Malin kommer antagligen befinna sig i den staden hennes pojkvän bor i (Var det Norrköping?)
Visst hade det varit kul att träffa alla andra gamla nära och kära men det brukar alltid sluta med att man inte ses i alla fall, då ingen har tid/lust  eller vad vet jag.

Fördelarna med att åka hem en vecka:

  • Serverad fantastiskt god mat varje dag
  • Vara ensam max 3h/dygn
  • Hänga med familjen
  • Miljöombyte
  • Spela tv-spel

Nackdelarna med att åka hem en vecka:

  •  Fredrik är kvar själv i Norge
  • Jag får sova själv varje natt
  • Väldigt slitsamma resor
  • Ev. traumatiska saknadskollapser

Svårt val alltså. Får se hur det går på sjukhuset imorgon. Det är ju ingen idé att resa om jag blir handikappad igen.
Svårt att inte kunna planera ordentligt. Jag längtar tills på torsdag när mamma och pappa kommer hit, det ska bli skitkul. De är väldigt saknade.

Är jag dålig på att hålla kontakten med folk? Jag anser själv att jag försöker hålla kontakten med de jag vill ha kontakt med, men om jag känner att jag inte får någon respons så skiter jag i det på en gång. Då kan det ju inte betyda så mycket?  Jag menar alla har ju mobiler och facebook. Det är väl inte så svårt att bara skicka iväg ett litet sms eller ett meddelande. Tar mindre än 30 sekunder. 

Jag vet iaf att om jag har en kompis som skadar sig och får sitta och självdö i en lägenhet för sig själv i 3 månader så skulle jag komma och hälsa på den så ofta jag kunde. Kan iofös  vara ett problem om vännen bor i ett annat land, men sedan beror det ju helt på vad man prioriterar och vad för slags fritid man har.

Jag blir så matt.

Dagens låt: Duffy - Mercy


Kommentarer
Postat av: Mallebralle

Håll ut! Jag kommer innan den 20 Maj och hälsar på dig, bara så du vet :) Då ska jag vårda dig min älskling! Puss

2008-05-03 @ 21:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback