4 dagar kvar

Det blev Falun iaf då. Det var lika bra att resa hit en sväng när Fredrik ändå bara jobbar och dessutom ska iväg till Hamar i helgen. På Lördag ska jag och pappa åka till sthlm och hälsa på farmor, känns som om det är bra att passa på när man fortfarande har möjlighet. Hon ville bjuda på sushi så det blir en mysig dag. Hinner förhoppningsvis med en sväng till kusinerna också! 

Så... vad gör jag här hemma?
Knappt någonting faktiskt. Det som är planerat är att jag kanske ska träffa Anna idag, annars ska min familj på middag hos Erikas familj på fredag. Det ser jag fram emot mycket, ska bli väldigt mysigt. Dessutom är Erikas mamma en av mina stora idoler. 
På ett sätt är det rätt skönt att vara hemma. Jag vet vart allt finns, det finns hur mycket mat som helst, jag får qualitytime med Kim och mycket sällskap av familjen. Men när jag skrev innan att det skulle bli svårt att vara borta från fredrik i en vecka så hade jag ingen aning om hur svårt det faktiskt skulle bli.
Hur kan det vara möjligt att sakna någon så mycket så att man blir helt deppig? jag vet att han sliter med att vara själv hemma också, vilket gör det ännu jobbigare. Japp, att jag har blivit en toffel är numer fakta. 

Idag ska jag och mamma åka till Kupolen! Jag ser fram emot det en massa. Då kan jag köpa lite roliga saker till lägenheten på Lagerhaus och kanske ett par nya skor. Kan dock bli rätt slitsamt att gå runt där. Eftersom jag vägrar att använda den där hemska austronautpjäxan jag fick från sjukhuset in public, så får vi antingen låna en rullstol eller så får jag hoppa runt på enbart kryckorna.  Rullstolen vore skön men jag kommer antagligen få panik och inbilla mig att jag är förlamad på riktigt eller nåt. Den vore minst smärtsam fysiskt men verkligen inte psykiskt. 
Jag menar, jag kan ta en hel del men det finns gränser på hur mycket man ska behöva lida för något. 
Nej, om jag vilar hela dagen och tar lite painkillers så går det nog fint med enbart kryckorna. 

ÅH! Jag kom precis på en helt fantastisk sak. Pappa tog ju med sig vår gamla mac till mig i Oslo, där har jag verkligen all bra musik! Fick dessutom ett par högtalare av pappa i måndags så nu jävlar ska jag se på nedladdade filmer på widescreenskärm och med superbra ljud. 

Nej, nu blir det dags för mer oth, har börjat på säsong ett igen. Det är sån sjukt bra musik i den serien, blir alldeles lycklig!

Dagens låt: The american analog set - Hard to find

image253
Jag och mamma i Frognerparken i Oslo

Kommentarer
Postat av: Mallebralle

Haha, men på jobbet i vintras så när dom gjorde oxfilépasta så hade dom alltid i ruccola i kastrullen och då smakade det lixom bra, så jag tänkte att det kanske blev bra om jag gjorde det O=)
Jag saknar dig Tammy, ska bli så roligt på Midsommar när du och Fred kommer till Falun!! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback