Papadam!

Ligger utslagen i soffan med min nya älskling Torsten i knät. Torsten är alltså min nya laptop. Han är silvrig och ser väldigt pigg och glad ut. Hans tangentbord är mycket behagligt under fingrarna, han gör allt jag ber honom om, han säger inte emot, ja, han är helt enkelt alldeles underbar! Vem fan behöver en karl när man kan ha en Torsten att ligga och mysa med i soffan?

Jag och Malin har precis vart ute och tagit en välbehövlig, uppfriskande promenad. Som vanligt kom vi fram till otroligt många vettiga saker. Vi pratade även igenom mina minnesluckor från gårdagens vinbravader. (Där fanns det däremot inte så många vettiga saker)

Lördagen började med en mycket seg och trött Tammy som åkte till blg för att jobba. Jag och Anna satt och var rejält bittra, vi fördrev mest tiden med att sitta och hata alla killar. Så småningom blev det dags för mig att bege mig mot Falun och Hannas 20-års fest. Mötte upp Malin (som var nykter), vi tog en liten sväng med bilen innan vi gjorde entré på festen.

Väl där var det väldigt många okända ansikten. det var till coh med så många så jag orkade inte ens presentera mig. Jag fick tag i mitt rödvin (min nya grej) och hade som mål att gå långt vilse i den tjocka alkoholdimman. (Ett mål som visade sig vara väldigt lätt att nå)

Festen var iaf trevlig överlag, trots att den blev invaderad av ca 10 killar som ingen kände. Jag, Malin och Linnea trängde ihop oss i bilen och styrde in mot stan. Tyvärr hade Harrys-vakten vaknat på fel sida´, så det fick bli gamla hederliga etage istället. Etage var precis som vanligt; Kass musik och jättefulla människor överallt (inkl mig själv) Vi gjorde några tafatta försök till att dansa, antingen var det mystisk trance-musik utan takt, eller gamla schlager/greaselåtar att välja på. Wohoo. Jag höll mig mest i baren och försökte gömma mig, lite diskret sådär. Falun har blivit alldeles för litet. Träffade på Erika som för en gångs skull visade sitt vackra face på krogen. Träffade även några stockholmare som trodde att min tatuering var fejk, och försökte locka med mig på efterfest i Grycksbo. Det var ju kanske inte det mest frestande förslaget under kvällen, så jag avböjde ganska bestämt.

Hamnade tillslut utanför donken av någon konstig anledning, den officiella mötesplatsen för alla fulla krogmänniskor. Emma satt och svor över alla dumma killar och jag satt mest och försökte koncentrera mig på att hålla mig kvar på stolen. (De där tre ölen på etage kändes ganska överflödiga)

Hur som helst är jag ändå ganska nöjd med kvällen. Den slutade på ett ganska intressant vis också. Imorse när jag vaknade mådde jag verkligen som jag förjänade. Fick skjuts till onoff där jag mötte mamma och pappa och inhandlade Torsten. Har som sagt mest spenderat dagen med att leka med honom. Åkte till blg och jobbade lite. Det var segt kan jag lova. På hemvägen lyckades jag köra vilse på Kupolens parkering (som jag är på varje dag). Mitt i förvirringen så råkade jag köra rätt över en rabatt innan jag tillslut kom till den rätta utfarten. Jag skyller på att jag var lite trött.

Nu ska jag verkligen gå och lägga mig. Ska ligga och gosa lite med Rufus - min andra pojkvän, han ska få spela lite bra musik för mig.
Jag vill till Oslo. Nu.

Dagens låt: Depeche mode - All I ever wanted

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ska till Oslo, snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback