Julklappar och undangömda känslor


Igår på psykologin satte jag och Nathalie oss i biblioteket för att svara på frågor om kriser. Det blev inte så mycket jobb gjort men vi hade ett långt samtal om våra egna personliga kriser. Jag fick en chans att spotta ur lite av det hat jag bär inom mig, det kändes skönt faktiskt. Jag tror alltid att det aldrig hjälper att prata om problemen och sakerna som tynger mig, jag gömmer hellre undan dom. Jag vill inte vara nån gnällspik som klagar och tynger ned andra med mina problem. De är ju inte ens så farliga när jag tänker efter. Jag förstorar bara upp dom i mitt huvud, gör allt värre än vad det egentligen är. 

På psykologin berättar min lärare om olika människor som har depressioner och olika psykiska sjukdomar, de har alltid en massa undangömda känslor och bortträngda minnen. Kommer jag att vara ett psykfall om 10 år? 


Idag har jag rusat runt på stan i hopp om att finna julklappar. Fan vad jag hatar att köpa julklappar! Jag hittar aldrig någonting bra och när man inte har så mycket pengar att röra sig med blir det ännu svårare. Hittade några som jag blev nöjd med iaf. 


Var även in på resebyrån och kollade sista minuten resor till Gran Canaria. Vi skulle komma tillbaka i mellandagarna och boka något för att få riktigt bra pris. Snart blir min dröm till verklighet! 


Igår var en sån där konstig dag. Jag förstår inte vad det var med mig? Jag satt på mitt rum och var skitförbannad, verkligen satt och hatade hela världen. Var ute och gick en sväng med min älskade mp3 som sällskap för att skingra tankarna lite. Det hjälpte och jag var mycket gladare när jag kom tillbaka. Jag träffade jävligt mysko folk vid hosjöskolan. Någon som gick och bar på nån stor metallbit som blev skiträdd när den såg mig gå förbi och försvann spårlöst. Mysko! 

Aja, jag bor ju trots allt i Hosjö.


Jag är så sjukt trött på skolan. Ge mig onsdag och Jullov!!!!


Bäst just nu: Mew - Then I run


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback