Omvänd rasism?

Omvänd rasism?


Idag på jobbet hände en sådan konstig sak. Väldigt olustig faktiskt. Det var skitmycket folk och jag hade precis tagit en stor beställning inifrån serveringen och skulle fortsätta med en utifrån. Då plötsligt ser jag en utländsk kvinna som står inifrån och säger att hon var före den utanför i kön. Jag svarar snällt att : "nej jag tror faktiskt hon därute var före" Då ser jag den utländska kvinnan rusa ut och ställa sig där, och så börjar hon skrika och blev helt galen: "Är det pga min hudfärg!? Jag SÅG när hon kom och ställde sig i kön när jag redan stod i den!!" 

Hon var helt galen och stod och anklagade mig för att  vara rasist och en massa sjuka saker. När jag försökte försvara mig med att jag faktiskt inte såg henne blev hon bara ännu mer vild. Hon fortsatte stå och skrika och ha sig ett tag och jag blev bara allt mer illa till mods, sedan spottade hon åt mig och gick. Där stod jag som ett frågetecken med miniräknaren i handen och kände mig som den värsta Hitler. 

Jag och kvinnan jag hade börjat ta beställningen av stod bara och kollade på varandra. Sedan tyckte hon synd om mig och tyckte det var en väldigt tråkig händelse.  Hon tyckte det var synd om de som blir så utsatta att dom hela tiden tolkar varenda liten småsak som rasism. 

Det var bara att skaka det av sig och fortsätta jobba. Men läskigt var det.


Igår var jag med Jonnie, vi såg en skitkass zombiefilm man inte fattade ett piss av. Sen kom Erkz och Malin och det var trevligt! Erik fick skjutsa hem mig, och vi stannade på Statoil och köpt korv och Noblesse! MM :D 


Ikväll ska jag bara ta det lugnt och fetta mig framför teven. Jag borde verkligen plugga psykologi också, så jag antar att det inte bara blir slappande. Om jag har tur kommer hala-fisken-kopian förbi och fixar mitt hår. Annars blir det en annan dag. 


 Jag och Janet har planerat lite till vår resa, så som vi alltid gör när vi ska någonstans. Om ca tre veckor ligger jag på beachen i Gran Canaria och steker. Det ni! 


Mina fötter gör ont och kylan blir värre. 


Kommentarer
Postat av: Suvari

åhh, alla färgade ska alltid skylla påa tt man är rasist bara man säegr emot dom :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback