I've got a funny little feeling

Efter att ha slitit på jobbet med en massa konstiga kunder, åkte jag hem och gjorde mig iordning inför den fina middagen som väntade.
När jag kom dit stod Fille och Danne på altanen och försökte gömma sina cigaretter så min mamma som skjutsade dit mig itne skulle få fel intryck av dem.  Det var en rolig syn och en bra början på kvällen kan jag lova.
Eftersom det var en sådan vuxen och fin middag hade jag självklart med mig en flaska vin som jag gav värdparet, och middagen kunde börja. 
Malin och Danne hade varit väldigt ambitiösa och lagat mat i flera timmar. Det var det värt, för den var jättefin och smakade gott!
Vi försökte följa alla vett och etikett regler vi kände till, och förde sofistikerade konversationer om Hultsfred och Turtles med stämmningsfull musik i bakgrunden (A-ha - Take on me). Senare under kvällen var hästen Winner från Falu ridklubb det hetaste samtalsämnet.
Eftersom vi var så vuxna tyckte Danne att han skulle bjuda mig och Fille på en liten god snaps. Vi fick absolut inte lukta på den och vi fick inte veta vad den innehöll innan vi druckit upp det. Flaskan såg väldigt misstänksam ut men eftersom jag är så macho så provade jag. Det var verkligen inte gott! Efter att båda druckit upp visade det sig att det innehöll orm-galla från Kina. Vad i helvete tänkte jag och inbillade mig att det var ett påhitt. (orm-galla för fan!?)

Det var i alla fall en grymt trevlig kväll med mycket vin, gins, skratt och framförallt trevligt sällskap!
Min bakfylla idag var däremot inte lika trevlig att bråka med på jobbet, och kunderna var skitdryga.
Nu ska jag halka in i duschen och sedan träffa Frida och Sara.

Dagens låt : David Bowie - Let's Dance


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback