Vart tog julen vägen?

Det är julafton och Hela släkten sitter samlad framför Kalle Anka. Vi "ungdomar" är måttligt roade och jag frågar My om hon har någon julkänsla, My ser på mig som om hon aldrig hört  ordet julafton förut och vi kastar fundersamma blickar mot den fina granen. Sedan hånade vi hela kalle anka och sjöng med mössen i askungen. Det lät... vackert. Sedan somnade jag och missade slutet. 

Det här har varit en annorlunda julafton. Första gången inte alla var samlade, Miranda saknades. Hon fick fira jul i bikini och strålande solsken på andra sidan jorden. 

Alla var imponerade av min nya vattenpipa, och ville förstås prova den. Så jag gick ut i garaget och gjorde iordning en "orientalisk hörna". Tog vad jag hittade som stolar, och fixade ett bord. Sedan drog jag dit en massa täcken och resultatet blev riktigt fint. Sedan trängde vi ihop oss där och rökte. Alla hostade för att den var så stark, vi såg ut som riktiga pundare som sitter på julafton och röker på i garaget. Haha. 

Vi åt god mat som vanligt och sedan öppnade vi julklappar. Jag fick jättefina saker. En guda-tröja jag drömt om i hela mitt liv, en skitsnygg kimono, en pyjamas och lite smått och gott. Dessutom fick jag tunisienresan. Jag var helt klart nöjd. 

På Juldagen var det fest för hela slanten. Vi förfestade hos sonya, åkte emd en konstig taxi till regementet och intog festen. Där var det mycket ovanligt folk man inte ser så ofta. Det var vilda danser på dansgolvet av alla möjliga människor. Allt från poppare till hiphopare. Som vanligt när det är Jul kommer alla änniskor hem och man springer på både folk an vill träffa och sånna man mindre gärna träffar. Men man träffar dom alltid. Kvällen var iaf lyckad eftersom vi ranglade hem runt halv 4 och somnade med kläderna på. 

Nu ska jag sluta snacka skit och åka in till stan med Kim. 

Dagens låt: The Magic Numbers - Take a chance

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback