Som en film

Igår var mitt liv som en film där jag hade huvudrollen. Eller en bok kanske.

Efter att ha kollat på Alice i underlandet (nostalgi!) fick jag och Miranda ryck och började baka mockarutor. På samma uppslag i recpetpärmen fann vi ett supergott recept på spenatpaj och satte igång med det också. Ca 3 h ägnade vi oss åt att baka, handla och laga mat. Självklart blev det gudomligt gott och vi åt tills vi sprack.

Det hårda jobbet i köket satte sina spår och jag tog en powernap i min säng innan det var dags att göra sig iordning till överaskningsfesten som hölls i Emmas ära, Grattis på 18-års dagen!
Jag kan lova att hon blev överaskad när vi tågade uppför trappen sjungandes Ja må hon leva för full hals.
Det var en mycket trevlig kväll med mysigt folk. Eftersom jag och Malin är så heta på att dansa satte vi snabbt ihop en "Emma-fyller-18-dansen",  med steg som hette "Torka spya" och "vara kissnödig" givetivs blev den en stor succé ;]
Annars var det en mycket lyckad fest med supergod tårta!

En konstig sak hände också som jag känner mig jävligt förvirrad över. Jag blev lite chokad faktiskt. Det var kanske bara alkoholen som agerade?

Pappa var vänlig och spelade in Prison breake som jag ska kila iväg och titta på  nu och avnjuta en bit paj!
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback