16,31

Jag har återigen blivit besatt av mycket starka tankar om att flytta hemifrån. Jag vill ha mitt eget lilla ställe där jag kan göra vad jag vill, när jag vill - utan att behöva ta hänsyn till någon annan än mig själv. Den tanken är extremt lockande.
Jag är övertygad om att till och med de nödvändiga hushållsysslorna kommer bli roliga. När det är dags för städning/diskning ska jag sätta på hög musik och ha disco för mig själv och skurmopparna. Gränserna för hur nöjd jag kommer vara efteråt, när jag belåtet sitter och andas in doften av nyskurat golv, kommer ej att existera. 
Dessutom ska jag bli en mästerkock och laga exklusiva rätter från franska kokböcker.

(I verkligheten kommer det sluta med att jag i ren panik ringer 112 för att jag har drunknat i ett hav av kläder, och har andningsnöd pga en dammråtta i halsen.)

Äsch, nu ska jag gå och göra kladdkaka, Cookiedough  och smala chokladbollar och fortsätta drömma om min egna lägenhet (:

Dagens låt: Nirvana - Heart-shaped box



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback