Ett kärt farväl

Igår morse tog jag Malin med mig som resesällskap och skjutsade iväg en väldigt nervös Miranda till Arlanda. Trots trasig spolarvätska, bländande sol och kasst väglag var vi sjukt peppade på vår lilla roadtrip. Jag och Malin hade förberett oss väl och rotat fram en massa gamla skivor som vi fick nostalgi-trippar och Hultsfredskänslor till.
När vi hade kört i ca 10 min körde vi förbi ett dött, sönderslitet rådjur som en hel flock skator/kråkor satt och festade på. Vi skrek.  Bilden av det sönderslamsade djuret och fåglarnas ivriga ätande får det fortfarande att vända sig i min mage.

Efter lite sladd och grova svordommar åt solen + spolarvätskan kom vi till Uppsala där vi skulle hämta upp Per och Krille, Mirres reskompisar. Vi stannade på ett Statoil där alla var mongo och personalen väldigt speciell. Det visade sig vara fel statoil, och gubben i kassan verkade väldigt förorättad när vi frågade efter ett annat statoil som skulle finnas i närheten. (Han trodde nog att hans inte dög åt oss)
Tillslut hittade vi rätt på Per som verkade lite nervös, och Krille som bara var väldigt bakis.

Väl på Arlanda blev jag och Malin väldigt bittra och kastade onda blickar på alla som skulle få ut och resa. Men hey, vi kom ju iaf till Arlanda! Vi mötte Robert som också ska med till NZ och efter ett tag tog vi farväl av alla. Det var lite sorgligt faktiskt, jag förstår inte att de ska vara borta så länge! Jag beordrade Robert att hålla Miranda borta från Tequilan.

Malin fick köra efter Arlanda, och vi fortsatte vår resa mot Max för lite lunch. Där inne stirrade alla på oss ovanligt mycket, men det var förstås bara för att vi är så snygga. Vi kom fram till att den heta handyman som jag spanat in i sommras, tydligen var en väldigt känd person.

Resan hem var helt underbar, äkta Malin och Tammy kvalitetstid! Vi hade så kul, och det gick alldeles för fort att komma hem.

Ha så kul i Nya Zeeland, sis! Jag kommer sakna dig sjukt mycket.

Dagens låt: System of a down - Lost in Hollywood

38973-156
Jag & Miri utanför Buckingham Palace


Kommentarer
Postat av: Elizabet

Häftigt!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback