Äventyr i vatten

Kom nyss hem efter en utflykt med Kim till  äventyrsbadet i Borlänge. Förutom några föräldrar med sina barn, hade vi hela stället för oss själva. Vi sprang omkring som galningar från det ena till det andra (Jag fastnade åtskilliga gånger i de konstiga strömmarna i forsen så mini bikini-trosor åkte av) Det roligaste var när vi tävlade i en rutschkana med badringar (min åkte baklänges hela vägen, trodde jag skulle dö)
I en annan rutschkana var det mörkt med värsta discobelysningen, ibland blev det helt svart så man inte fattade någonting (gissa vem som fastnade mitt i mörkret?) Det fanns också en klättervägg ovanför en bassäng, så om man tappade greppet ramlade man ner i vattnet. Den var superrolig.

När jag satte mig i bubbelpoolen för att vila lite fick jag två beundrare. Först var det en liten pojke som satt där med sin mamma, ungen hade skitstora alienögon och utstående öron, och han kunde inte slita blicken från mig, såg ut som han var paralyserad. Sedan log han, rodnande och gömde sig.

Den andra beundraren var en liten flicka som satt med sin pappa, hon satt och stirrade på mig och såg ut som världens lyckligaste, ibland höjde hon sin lilla hand och vinkade åt mig medan hon skrattade förtjust.
Ibland kan barn vara så otroligt söta och charmiga!

Man blir verkligen sjukt trött av att simma och lattja i vatten så nu är jag helt slut. Nu är det bara att ladda om inför kvällens hårda danspass. wooh!

Dagens låt: Kent - En himmelsk drog

Kommentarer
Postat av: Petra

Ah, dar har jag med varit tva ggr! Ett riktigt roligt stalle med harliga vattenkanor! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback