What if I say I'm not like the others?

Sitter i bilen påväg hem från ett trevligt men lite sorgset avsked från Mitra som flyttar til Gävle imorgon. Slö-lyssnar lite på P3 och hör  plötsligt en låt som låter väldigt likt Foo Fighters. Lyssnar ett tag till och är helt säker på att det är Dave Grohl som sjunger. Och visst hade jag rätt! Jag blev helt kär i låten och så fort jag kom hem bokstavligt talat sprang jag in och laddade ner den. Då fick jag även reda på den fantastiska nyheten att Foo Fighters ska släppa en ny skiva inom en mycket snar framtid! 

Den här dagen har varit ovanligt bra, har inte haft en sådan här bra dag på väldigt länge. Jobbet var kul, jag provade mitt nya Halebop-kort som faktiskt fungerade utan problem i min telia-låsta telefon (Vilket enbart funkar med ren tur), fick skjuts hem från jobbet av snälla SM, shoppade ett supersnyggt läppglans, och jag har även bakat den mest lyckade kladdkakan någonsin. Konstigt nog så har jag varit ovanligt pigg efter en natt med väldigt lite sömn och alldeles för många tankar. 

Jag måste säga att jag är lite chockad över dagens flyt. Nu känns det faktiskt som om jag har fått lite hopp om framtiden. Det här var precis vad jag behövde, en bra dag med lite roliga småsaker som jag blev riktigt uppiggad av, men som ändå var ganska ytliga och inte krävde alltför mycket energi eller uppmärksamhet. 

Träffade på Malin Ö på stan idag, vi kom överens om att jag ska ta hand om Melwin och ut och rida på torsdag. Det måste ha berott på dagens tillfälliga lyckorus, men jag blev faktiskt så glad att jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera alla känslor. Efter en period av total likgiltighet blev det lite för mycket att helt plötsligt bli så glad över någonting. Som tur var fick jag lov att springa iväg till bussen, annars vet man inte riktigt vad jag hade tagit mig till, hög som jag var på något. 

Herregud, jag borde inte få gå lös bland folk. Nästa gång jag drabbas av ett tillfälligt lyckorus kanske jag får storhetsvansinne och får för mig att gå med i någon slags sekt och utnämner mig själv till den nya frälsaren som ska rädda världen. 

Man vet som sagt aldrig. 

Dagens låt: Foo Fighters - The Pretender 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback