How things turned out to be

38973-194

Jag älskar den här bilden. Den togs på skolavslutningen förra året, när jag var påväg hem från några studentskivor. Jag var precis lagomt full på champagne och gick omkring och fnittrade för mig själv på den ensliga vägen. Jag kommer ihåg att jag var så extremt glad och lycklig. Det var verkligen den perfekta dagen: skolavslutning, perfekt väder, en rolig festkväll som väntade och jag hade hela sommaren framför mina fötter. Allt annat var förövrigt också perfekt. Just den dagen fanns det ingenting som kunde få mig på dåligt humör, hela världen var min och jag var i extas.

Idag är saker och ting annorlunda. Jag har fortfarande allt framför mig, men samtidigt så mycket mer bakom mig. 
Så, nu sitter jag här, ensam på mitt rum insvept i en poncho med en förkylning från helvetet. Om jag hade haft den minsta aning om hur hösten och vintern skulle bli, hade jag dröjt mig kvar vid just den där dagen och njutit lite mer. Som tur är, har vintern snart passerat och det kommer en ny vår och till och med en student som väntar. 

Men sanningen är att just nu kan jag inte vara annat än bitter.





Kommentarer
Postat av: Petra

ja jag med.. =( nu har man ju inget roligt att fota längre, inte sådana där fina platser!

Postat av: Miranda

snart kommer jag hem darling och forgyller dagen med ljuset! jao jao jao!!!!! kan du se ljuset?

2007-02-04 @ 08:07:39
URL: http://miri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback