It hurts so bad.

När det är såhär kallt ute tappar jag livslusten totalt. Den sjunker ner till -30 bara av tanken på att öppna ytterdörren. Imorse skulle jag och pappa åka till stan på Byxshoppens rea och shoppa loss. Jag var fullt påklädd och hade verkligen bylsat på mig med raggsockor, leggings under jeansen, två tröjor, mössa, vantar halsduk som täcker halva ansiktet och en stor tjock jacka. De första stegen i kylan går bra, då har jag inte hunnit känna någonting. Men sen när man känner att snoret börjar frysa till is och att det inte går att andas för att mina lungor strejkar mot den isande, skärande luften så är det fan inte bara lite jobbigt.
Det är fruktansvärt.

Jag hatar sveriges äckliga jävla fucking vinter.
Hatar den.

Dessutom hatar jag den här äckliga jävla dagen.
När man väl har gjort den stora prestationen att gå upp på morgonen och ta sig till skolan i -20, så vill man ju att det ska vara värt någonting. Men då kommer man dit, inser att halva ens grupp som man samarbetar med är borta. (Vi skulle fortsätta på våra radioteatrar och behövde bara spela in rösterna) Men, vi försöker spela in även fast det saknas folk. Och då helt plötsligt skiter sig hela jävla programmet. Ingen lärare kan hjälpa oss. Jävla Protools. Suck.
Vi sitter och väntar på nästa lektion 1,5 h. På den lektionen pratar vi om hur människokroppen är uppbygd och visste ni att det är livsfarligt att äta bajs? Vad i helvete liksom? Jag skippade lunchen.
Sedan väntar vi ännu en timme på veckans värsta lektion - samhällskunskap. Kommer dit och ser att den är inställd. Jahapp, då var det bara att vänta 1,5 h till på psykologin! Vilken himla tur att det finns så otroligt mycket roliga saker att göra på min skola. Vi hade jättekul, verkligen, där vi satt på en hård träbänk i 45 min och glodde rakt fram.
Sedan hade vi psykologi i 1,15 h, världens hetslektion, vi skrev tills alla fick skrivkramp och kollade på en film. Sedan var det bara att springa en km till bussen.
Jag somnade så fort jag kom hem. Väcktes senare av en ljuv kolakasdoft. Tur att man har en sån gullig storasyster som bakar åt mig. Och tur att man har en snäll pappa som köpte en assnygg t-shirt till mig på byxshoppen.

Dagens låt: Neverstore - So much of not enough


Kommentarer
Postat av: Mallebralle

Du hatar inte vinter, tänk på den ljusa sidan: EN solig dag, bara -3 grader, en malin som ligger i snön och säger att hon hatar längdskidor ( fast hon egentligen inte menar de), kaffe i termosen, en äcklig ostmacka och sedan godis. En tur vid Pumpen och sedan hem till mig för skoteråkning. Så mycket kan du inte hata vintern?

Postat av: grrrrrrg

Du är så smärtsamt vacker!

Min livslust har legat på 0 hela dagen. Hela vecka. På onsdag när jag sitter på tåget kommer det att vara +45, sen när jag ser dig
+49,9999!! konstaterade vi någon gång vad som hände om man hade 50 plus i lycka? -50 så dr man ju.

2007-01-27 @ 19:56:51
Postat av: Miranda

Tommy, i din bilddagbok pa dem dar svartvita korten pa dig nar du star med sidan mot kameran ser du ut som YUNA!!!! Det ar en kopia!!!!

2007-01-29 @ 05:57:32
URL: http://miri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback