Time to clean up the mess, baby?

Igår när jag satt i mitt rum kände jag att det var dags att ta tag i röran och kaoset som bestämt sig för att bre ut sig runt omkring mig, och nu talar jag inte bara om bombnedslaget i mitt rum.

Jag satte hursomhelst  igång med en riktig storstädning,  organiserade om alla saker som finns överallt, sorterade ut smutstvätten och la in de rena kläderna i garderoben. 
Vissa saker knögglade jag brutalt ihop och slängde direkt ner i papperskorgen, Andra saker blev omsorgsfullt rengjorda och flyttade till en bättre plats. 


När jag sedan låg nyduschad i min nybäddade säng och såg ut över min nya rena tillvaro,  så kände jag mig för första gången på länge alldeles lugn.

Självklart finns det fortfarande lite damm kvar i hörnen, men nu vet jag vart jag har saker och ting, och tappar förhoppningsvis inte bort dem lika lätt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback