When you told me I was special, it was the happiest moment for a long long time

Oj, vilken intressant vändning allting tog. Om jag hade vetat hur saker och ting hade blivit nu, i början av veckan, hade jag nog trott att det var ett skämt.

I onsdags var det utgång som gällde. Kvällen började med att jag fick skjuts till slussen med Kim och Pappa som skulle spela minigolf. Därifrån skulle jag ta mig till Emma på kvarnberget som jag skulle ut med. Jag tänkte att jag skulle vara lite smart och ta vägen dit som bussen går, då tänkte jag att jag borde hamna precis utanför hennes lägenhet på nåt vänster. Jag gick och gick på en enslig väg, och på nåt sätt hade jag en känsla av att jag var lite fel ute. Efter ett tag blev jag helt säker på att jag verkligen var fel ute när det bara var skog runt omkring mig. Så, jag besteg ett berg, snubblade runt i skogen, hoppade smidigt över lite stängsel, smet över nån bakgård och tillslut var jag framme! Svettig och andfådd anlände jag till Emma som höll på att skratta ihjäl sig över mina bravader. Om jag hade tagit vägen som jag hade tänkt gå från första början, så hade jag kommit direkt till lägenheten utan stängsel och bergsbestigningar. Men hur kul hade det varit egentligen?

Ett antal vinglas senare var det dags att lämna vår trevliga lilla förfest med intressanta människor och bra musik, för etage. Jag, Emma och Ida cyklade in till stan och sjöng fina sånger hela vägen in. (Jag vill vara din Margareta, låg på topp)
Etage var väl som vanligt, många fyllon, många drinkar, kass musik. Det var inte riktigt lika kul som förra veckan. Men jag hade skoj ändå! Det är praktiskt att veta hur man ska roa sig själv.

När jag vaknade morgonen efter så låg jag ett tag och funderade på vad som egentligen hade hänt under kvällen. Jag var stolt över mig själv som hade stått på mig så hårt angående min nya livsstil. Det kändes så himla skönt att veta att jag verkligen hade fullföljt det jag lovat mig själv. Jag är så jävla bra.

Så, den här helgen kan bli riktigt intressant. Tog på mig extra-jobb, så på söndag jobbar jag 11,15-20, wohoo! jag kommer att jobba ihjäl mig. Ska strax sätta igång med mitt mördarpass. Jobbar till 21 ikväll...

Dagens låt: The Knife - Listen now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback