Farewell Halebop!

Två jobbdagar kvar. Känns otroligt skönt, men jag kommer faktiskt att sakna de flesta. Det är sån sjukt skön stämning mellan de flesta på jobbet. Kommer sakna mina och Annas cpryck när vi kutade runt snurran och sa "Välkommen till spring på Halebop, det här är Anna och Tammy"  vår romantiska picnic, "polaren" med trehjulingen, folkbilarna i sommras, alla roliga Halebopkunder, skvallret, de gemensamma peppstunderna och bakfyllorna,  det eviga killspanet, luncherna, terapisamtalen, min och Hannas smygshopping, Blue Keld drickandet, kunderna som raggar på en och som jag ger raggtips tillbaka (visa saldot på fyllan så får du lätt med nån hem) Mystiska kunder som ringer till färdtjänsten och ger alla möjliga obscena förslag, graffiti-tävlingarna, Tragiska singel klubbens möten med Mats och Markus, mitt och Emmas eviga alkoholsug (vi reagera direkt på  läskburkar som öppnas) och sist men inte minst: Halebop i största allmänhet.

Jag har verkligen trivts oroligt bra den här sommaren och hösten med jobbet. Ibland har det varit lite segt och ganska ostimulerande att bara sitta vid en dator 9h per dag, men jag är verkligen glad att jag har jobbat där. Har träffat massa roligt folk och blivit riktigt smart på mobiler.

Frågan är hur de ska klara sig utan mig och mina blåsta kommentarer och kassa skämt. Jag är ju trots allt jobbets sunshine. Stället kommer att gå under, de kommer få fixa dit en psykolog. ;]

Nu kommer jag snart att bege mig av mot nya äventyr och förhoppningsvis ett nytt grymt jobb.

Puss på Halebop !

Dagens låt: The chemical Brothers - The salmon dance

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha klockren beskrivning av Halebop! Jag kommer sakna dig, det är tur att man har dig på nummer och msn nu. MÅste komma och hälsa på dig i Oslo sen, då blir det party vill jag lova ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback