Why don't you feel what I feel?

Idag blev det bestämt, jag har fått boende i Oslo! Så nu kan jag egentligen flytta dit precis när jag vill. Siktar in mig på att flytta dit någon gång under nästa vecka. Nu är det bara att fixa ett jobb, sen är allt klart. Då kan jag börja leva mitt nya liv.

Känns helt sjukt att jag faktiskt ska flytta ifrån Falun och det trygga hemmet. Och med vilket flyt allt gick! Men jag tror verkligen att det blir bra för mig att komma härifrån. Jag klarar inte riktigt av de här staden längre. Jag har testat allt som finns att testa och tänjt ut de flesta gränserna till maximum. Jag utvecklas inte här. Jag står bara fast på samma ställe, ett steg framåt två steg bakåt. Det gäller tyvärr det mesta. Ibland fick man en gnista hopp och trodde att man träffat någon som skulle lyckas hålla en kvar, ta allting på en ny nivå, visa mig ett Falun som jag aldrig sett förr. Nu var det ju inte så. Jag vet inte om det är bra eller dåligt heller direkt. Bra för att det ska bli kul att testa nåt nytt och stå på egna ben. Dåligt för att... äh whatever känslor suger. Man måste sätta sig själv i första hand, annars överlever man inte. Haha, lite lustigt egentligen. Tänk om jag skulle vara kvar i Falun och fortsätta gå runt och tråna efter någon jag aldrig kommer att få. Jag får helt enkelt bara acceptera att det vart skit av alltihopa. Moving on!

Usch jag vet inte hur jag ska klara av att säga hejdå. Som tur är så är det ju bara Oslo jag ska till, det är inte direkt världens ände. Dessutom känner jag redan en massa som bor där, så jag kommer inte att bli ensam. Vissa personer ska det bli sjukt skönt att slippa, medan jag antagligen kommer att sakna ihjäl mig efter andra. Tyvärr vart det ju så att jag och Malin kommer att gå skilda vägar. Kanske finns det en mening med det hela. Hennes plan var Sälen, min var Oslo. Nu har jag åtminstone en plan. Och jag tänker hålla fast vid den.

Imorgon ska jag ha myskväll med Anna och Emma. Ska äntligen få träffa Emmas nya katt! Jag och Mirre har testat så att drinkvirket håller inför helgen, jag sög i mig en himmelskt god White russian för ett tag sen.

Ligger i sängen och försöker förgäves sova. Har haft ett långt samtal med oscar som kommer hem nästa vecka. Då ska vi catcha up och ha lite quality time.
Jag ligger för tillfället i sängen och håller på att kvävas av Torsten som ligger på min mage. Det är omöjligt för mig att somna just nu. Tror jag ska sätta på lite One tree hill och låta mina gamla vänner vagga mig till sömns.

cya on the flipside

Dagens låt: Cut copy - Saturdays

image247
Henrik försöker rädda mig från fylle sms-andet i fredags natt. Han lyckades inte.

Kommentarer
Postat av: lotta

åh vad härligt snapshot, som man kan kolla på dagen efter och tänka att "där, just DÄR gick det snett"

och oslo är tokbra, och fint, och erik är antagligen världens bästa roomie, jag menar jag hade besök av honom i två dagar och fick chokladkakor,lösgodis, och cola mitt i natten.
Det här kommer bli skitbra!
puss!

2007-10-29 @ 17:38:25
Postat av: Malin

Nu äre väll dags att uppdatera din blogg!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback