I know a place where we can go

Det är Söndagkväll, och Uppenbarelse veckan håller på att lida mot sitt slut. Jag trodde faktiskt inte att det gick att få så många fler uppenbarelser efter att jag skrev det tidigare inlägget, men ack så fel jag hade. Uppenbarelserna fortsatte att avlösa varandra och jag vart faktiskt inte ens förvånad. Man skulle ju kunna tro nu såhär i slutet på veckan att allting skulle vara glasklart och att min framtid skulle vara säkrad. Tyvärr så måste jag säga att jag är ännu mer förvirrad nu än vad jag var innan.

Sömn har varit något väldigt överskattat den här veckan, samma med mat. Jag har spenderat helgen i Emmas underbara lägenhet som jag fullkomligt älskar. Två dimmiga nätter i rad har jag vinglat till Kvarnberget och haft riktigt, riktigt bra stunder. Sådana där stunder som man bara vill frysa tiden på. Varför kan man inte bara stanna kvar där, då allting verkligen är perfekt? Jag älskar att vara mitt uppe i något där man bara har så jävla kul, allting flyter på och man varken tänker eller bryr sig om någonting förutom det som är viktigt för just den stunden och ändamålet. Tyvärr blir det lätt så att när man börjar blir för nöjd, får man en liten påminnelse om att det här faktiskt inte är på riktigt. Det är bara på låtsats. Allting kommer att vara annorlunda när du vaknar på morgonen, då är det inte alls samma sak. Men det är ju skitsamma eftersom det är nu det händer, tänker man och drar på ett stort leende. Och det är faktiskt mycket lättare att bara stänga av alla känslor och inte fundera så mycket, då slipper man den mesta ångesten. Det roliga är att den största delen av ångesten man har, är den delen man själv skapar i sitt egna huvud för att man funderar för mycket. För mig är det så i alla fall.

Och man kan inte sitta och vänta på att någon ska fixa upp saker åt en, det är bara jag själv som kan förändra på mitt liv om jag nu vill det.

Just nu hade jag hemskt gärna suttit i Emmas soffa med ett glas vin och bara snackat skit. Det kan man aldrig få för mycket av!

Dags att sova. En ny jobbvecka väntar, + en ny, förhoppninsgvis, förbättrad frisyr.

So long lovers.

Dagens låt: Cut Copy - Time stands still


Kommentarer
Postat av: Erika

Då är din vecka räddad snyggning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback