Tre generationer kvinnor

Då har min kärlek packat väskan och dragit iväg till The big apple. Eftersom jag är så extremt sällskapssjuk och inte klarar mig själv, så tackade jag ja till att få bo hos fredriks söta mamma Henny medan han är borta. Hennys man Harald är också borta över helgen, så då får vi sällskap av varann.

Nu på kvällen så har jag, Henny och hennes mamma (Fredriks mormor) suttit på deras uteplats i solen och druckit vin och smirnoff ice. Det är verkligen något som känns otroligt vuxet att kunna sitta med sin pojkväns mamma och hennes mamma, och ta några glas vin. Vi har pratat om en massa olika saker, allt från Bröllop till drinkar och boendelösningar. Men det som kanske var mest intressant var de olika problemen alla hade, och vart vi alla stod i livet.

Mormorn (60+) hade ett stort problem som hon inte visste vad hon skulle göra med. Hennes sambo Thor hade köpt en massa ruskigt gräsliga porslin/glasfigurer som han hade ställt på deras "finbord med pynt". De hade tagit sådan plats att hon vart tvungen att flytta sin utsökta silverservis till en hylla. Och hon kunde inte ens berätta för honom hur fula hon tyckte dom var. Mitt och Hennys förslag var att vi skulle supa ned mormorn, som sedan skulle vingla in i huset och "råka" ha sönder alla de fula porslin/glasfigurerna. Men det kunde hon ju bara inte göra, hennes sambo tyckte ju att dom var såå fina! (de var dessutom svindyra) (Mormorn är förövrigt rätt cool och har mycket bling-bling på sig)

Hennys (45+) problem var att hon slet med att få nytt folk till hennes jobb, och höll en massa intervjuer hela tiden. Dessutom hade hon en stor tjock bok i läxa som handlar som ledaregenskaper att plöja sig igenom. Annars är nog hennes bekymmer pretty much att hålla huset skinande rent.

Och så kommer vi till mig då, den snart nyfyllda 20-åringen som har hela livet framför sig. Jag har ju iofös en hel del massa problem. Men det största just nu är att jag enligt min sjukskrivning ska börja jobba på måndag. tror det är ganska omöjligt, eftersom jag fortfarande går på kryckor och ska till sjukhuset imorgon för att ta bort några skruvar i foten. Så mitt största problem är att jag måste bli frisk inom en väldigt snar framtid. Iofös är det väl ingen katatsrof om jag börjar jobbet en vecka senare. Men jag ska inte ha några som helst förhoppningar inför sjukhusbesöket imorgon, då blir jag bara besviken.  Annars är det nog en lögn att säga att jag har en hel del massa problem. Det är ju inte sant. Jag har världens mest fantastiska pojkvän och helt underbara vänner, och jag är för en gångs skull inte pank. Jag är rik.

Så, jag hoppas att det kommer gå svinbra på sjukhuset imorgon och att jag snart ska få börja jobba och framförallt böra leva igen.

Puss och kärlek.

Kommentarer
Postat av: kjelle

jag ser saknar tammy på blogg scenen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback